tirsdag den 11. januar 2011

Hjælp, vi drukner i æg!

eggs from our little hens

Lige inden jul bestilte R tredive økologiske æg hos en kollega til levering efter nytår. I mellemtiden er vore egne høns så for alvor begyndt at lægge - tre æg om dagen får vi - så nu drukner vi fuldstændig i æg.

eggs eggs eggs

Vi har spist blødkogte æg, smilende æg, hårdkogte æg, røræg og æggekage til den store guldmedalje, men der er stadig masser af æg i mit køleskab. Hjælp!

kogt æg

Har du et forslag til opskrifter med mange æg? Eventuelt noget der kan fryses ned. Jeg er ked af at lade de fine små pakker af protein og andet godt gå til spilde, så jeg har brug for inspiration.

eggs eggs eggs

Hvis det så bare var påske...

5 kommentarer:

  1. Sikke et dejligt luksusproblem:)
    Jeg glæder mig til at få høns en dag, det må være en fornøjelse at kunne hente friske æg selv.

    Jeg vil foreslå dig denne skønne kage helt uden mel- det er virkeligt guf:

    http://frkmuffinsopskrifter.blogspot.com/2010/08/verdens-bedste-chokoladekage.html

    Jeg har aldrig prøvet at fryse den før, men jeg tror godt den kan tåle det- ellers holder den sig rigtig godt på køl hvis der ikke er skum på.

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Jeg har også haft høns - i et meget fint arkitekttegnet hønsehus :-D))
    Jeg synes nu, de er ret ulækre.. Især deres hønsefødder :-S
    Nå, til sagen.

    Jeg blev nysgerrig og googlede lidt og se så her:
    http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifts-service/vis-spurgt-efter-opskrift.php?id=5496

    Det er da ret smart :-)

    SvarSlet
  4. Hej Ea
    Det lyder godt med linket fra Godte...

    Jeg har også høns og når vi har rigtig mange, vender jeg æggebakken hver ca 4-5 dag omvendt på hovedet og igen efter nogle dag vendes æggebakken igen. Så kan de holder i månedsvis, altså hvis de står koldt.
    Jeg er også lige begyndt at få flere æg end de sidste måneder, dagen er også tiltaget med 33 min...
    pøj pøj
    hilsen lone.g

    SvarSlet
  5. Tak for kommentarer og gode råd! :)

    SvarSlet