søndag den 2. august 2009

Franske fristelser

Så er jeg hjemme i mit eget køkken igen, og jeg har lidt fransk inspiration, guf og kram med mig fra ferien:

Honey and vinegar
Bjerghonning og lækre bourgignonske vineddiker med hindbær og solbær


French regional specialities
Sardiner fra Bretagne med tang, tørret landpølse med hasselnødder og en lille flaske Crème de Cassis - et must når man er i Bourgogne!


Goods
Små rosenbolsjer fra Flavigny (som vi besøgte), diverse ta'-tøj i oliventræ og en emaljeret støbejerns pande <3


Inspiration
Og så en lille stak franske madblade - de er super-inspirerende, fulde af opskrifter, artikler om råvarer og teknikker, spotlights på forskellige køkkener og kokke, og så koster de halvt så meget som de danske - hvis man endelig finder ét af dem her tager kioskerne uhyrlige overpriser, suk.

Som du kan se, er jeg godt forsynet til en sensommer i køkkenet. Haven bugner af squash, ærter, bønner og gulerødder, og æbletræerne lover en god høst igen i år. Hold øje med dette sted for snarlige eksperimenter!



The English Corner

I'm back home from a holiday in France, mainly Burgundy, and have brought along both delicacies, inspiration and some quality French loot for the kitchen.

Franske fristelser

The garden has survived despite neglect, and there are both zucchini, peas, green beans and carrots to be had. The apple trees promise another good harvest this year, and my little blueberry bushes have a sprinkling of fruit. Keep an eye on this space for summery experiments in the near future!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar