tirsdag den 16. juni 2009

Tabte måltider

Der bliver lavet en del rigtig god mad i huset for tiden - i weekenden fik vi f.eks en dejlig omgang sommerlam med nye kartofler og smørdampede spæde grønsager. Men jeg er for træt og glemmer at tage billeder, og der er ligesom ikke så meget ved et indlæg uden passende billeder...

.

Måske laver vi lørdagens forret igen snart, for den var meget populær i familien - dampet quinoa med hakkede krydderurter, tomat og agurk, serveret med en dressing af citronsaft og olivenolie, og store tigerrejer til. Den så også ret flot ud, så jeg håber bare jeg husker at tage et foto næste gang.

Af én eller anden grund smutter den med fotoet også tit når vi får indisk mad - måske fordi den krydrede duft driver enhver tanke, om andet end at kaste sig over tallerkenen, rent ud af hovedet. Det samme synes at ske når vi får wokmad, men det er nok mere fordi det hele går så hurtigt.

Så vidt jeg kan se på harddisken har jeg billeder til et indlæg om et dessert-eksperiment - ris kogt i en blanding af kokosmælk og sojadrik, sødet og serveret kold med frugt eller kanelsukker. Jeg tror den råsyltede appelsinmarmelade tog de højeste point i denne omgang, så der kommer nok et indlæg om en kokosrisdessert med råsyltet appelsinmarmelade snart.

Vi ses!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar